dinsdag 11 januari 2011

Minimale bagage (24 april 2008)

Mijn eerste reacties kreeg ik op deze bijdrage...

Aan: beatrix@koningin.der.nl
Van: rokus2000@hotmail.com

Lieve Bea,

‘k heb m'n koffer gepakt, hoor. Dat zeg je zo geloof ik, hè? Ook al is het je rugzak die je ingepakt hebt? Nou goed. Een weekje Nederland en ik ben er in geslaagd de limieten van mijn rugzak aan te houden wat de inhoud betreft. Zoals je weet, ik ben een minimale reiziger geworden wat mijn bagage betreft. Ik realiseer me echter dat ik deze keer een risico neem. Een hele week Nederland met niets meer bij me dan hetgene wat ik aanheb als ik morgen op Schiphol aankom, en 1 broek op reserve (ik wilde hem thuislaten, maar wat als het nu eens hard begint te regenen als ik ergens buiten ben), 2 t-shirts met korte mouwen, 1 t-shirt met lange mouwen, 1 overhemd, 8 onderbroeken en 8 paar sokken. Over de laatste aantallen was ik het niet helemaal eens met Meia, maar ik heb me om laten praten en van ieder 1 exemplaar op reserve ingepakt. Want wat als m'n voeten opeens eens heel veel gaan zweten, of de regen (die regen hè, altijd maar weer die regen), of als ik eens per ongeluk een natte wind laat. Het lijken misschien overbodige voorzorgsmaatregelen, maar je moet op veel voorbereid zijn. Of hou jij geen rekening met kleine "ongelukjes" als je op reis gaat? Een jusvlek op een mantelpakje is immers zo opgelopen, hoor. En krijg dat er maar weer eens uit. Niet dan?

We zijn trouwens van plan om de hele week overwegend in Amsterdam te blijven. Misschien nog een uitstapje naar de Keukenhof, maar daar houdt het dan waarschijnlijk wel mee op. We gaan deze keer eens echt de toerist uithangen. Je hoeft dus voor ons niet thuis te blijven. En niks extra's in huis halen met koninginnedag, want we komen echt niet. Aan één kant zou ik best wel willen (weer eens even lekker bijpraten met Alex en Maxiem), maar uit principe zeg ik bij voorbaat nee. Want waar bleef mevrouw toen ze op 2 februari hier in de buurt was? Nou? Ik wil het geheugen wel even opfrissen, hoor. In het museum was Bea! In het museum, het Mart, in Rovereto! Nog geen 20 kilometer van hier vandaan! Net 70 geworden, een leuk kadootje van de kids. Maar dan ook gelijk even in Trento langskomen? Ho maar! Dus je begrijpt, ook ik sla deze keer ook even over. Of je dat nu leuk vindt of niet. Omdat ik je wel begrijp (je kunt nu eenmaal niet alle sociale nummers aflopen), en omdat oude liefde niet roest zal ik je in ieder geval even een sms-je sturen als we aangekomen zijn. Dan ben je weer gerust, hè. Stuur je dan wel een berichtje terug om te laten weten hoe het met je gaat? Dan ben ik ook weer gerust. Want ik kan misschien wel eens pissig op je zijn (en jij op mij), maar dat wil niet zeggen dat ik je niet graag mag.
Baci, abbracci (ook van Meia), en de groeten aan de kids en de rest van the family, Ron

PS: Stuur maar geen mailtjes, want ik weet niet of er een computer in ons hotelletje is. Ik denk het niet, en dat is maar te hopen ook.

PS PS: Woensdag zing ik hoor! ORANJE BOVEN, ORANJE BOVEN. LEVE DE KONINGING!!! Uit volle borst!

PS PS PS: 'k Heb gezien dat je nog steeds op Hyves zit. Wat heb je al veel vrienden, zeg!

2 opmerkingen:

  1. Mi commenti nee zonder gekheid. Ik zou niet weten hoe ik klaproos moest schrijven in het Italiaans maken me gek. Terwijl het zo'n mooie knalrode en toch tere bloem is. Het is net teveel. Is dit de site waarop je de Volkskrant doet vergeten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Martin.
    Klopt Martin, dit is de site waarop ik de VK-blogs plaats die ik zou willen bewaren. Het zijn geen pareltjes, maar ik zou het jammer vinden als ze verloren gingen.

    BeantwoordenVerwijderen